close

Move on

 

 
向前進      

They say a restless body can hide a peaceful soul
有人說一個豪放不羈的身軀,可以隱藏著一個寧靜的靈魂
A voyager, and a settler
一個旅者,和一個拓荒者
They both have a distant goal
他們都有一個長遠的目標
If I explore the heavens
若我去天堂探索
Or if I search inside
或在內心尋找
Well, it really doesn't matter
其實,那真的不重要
It's a long time I can tell myself
長久以來,我都是這麼告訴自己
I've always tried
我曾經嘗試過

*Like a roller in the ocean
就像在海中的巨浪
Life is motion, move on
生命就如不斷的前進,不斷的向前行
Like a wind that's always blowing
就像一陣風不停的吹著
Life is flowing, move on
生命就如不斷的流動,不斷的向前行
Like the sunrise in the morning
就像晨曦一般
Life is dawning, move on
生命就如黎明,不斷的向前行
How I treasure every minute
我是多麼的珍惜每一分鐘
Being part of, being in it
並融入其中
With the urge to move on
推動著我向前行

I've traveled every country
我走過每個國家
I've traveled in my mind
也做過心靈之旅
It seems we're on a journey
A trip through space and time
看起來,我們就像處在一個旅程裡,一個穿越時空的旅行
And somewhere lies the answer
而答案就在某個地方
To all the questions why
是所有問題的解答
What really makes the difference
Between all dead and living things
在生與死之間,到底有何差別
The will to stay alive
我想只有那份求生的意志吧!

The morning breeze that ripples the surface of the sea
清晨的微風激起海面的漣漪
The crying of the seagulls that hover over me
海鷗的叫聲盤旋在我頭上
I see it and I hear it
我看過也聽過
But how can I explain
但我該如何解釋
The wonder of the moment
To be alive, to feel the sun that follows every rain
生命及雨後的陽光的奇跡




如何欣賞abba的歌曲
首先,欣賞這富有人生哲理的口白
其次,聽聽他們美麗的合聲
再來,他們悅耳的鋼琴演奏

arrow
arrow
    全站熱搜

    keepflying 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()