close

Lithium


chourse
Lithium- don't want to lock me up inside
Lithium- 請不要把我鎖在裡面
lithium- don't want to forget how it feels without
Lithium- 不想忘記沒有你的感覺
lithium- I want to stay in love with my sorrow
Lithium- 我要帶著哀愁留在愛裡面

oh but God I want to let it go
噢!老天!其實我想離開
[guitar~]
come to bed, don't make me sleep alone
請到床上來,別讓我獨自一人睡
couldn't hide the emptiness you let it show
因為你,使我藏不住空虛
never wanted it to be so cold
我從未想要如此冷酷
just didn't drink enough to say you love me
只是我酒喝的不夠多,我鼓不起勇氣說愛你

I can't hold on to me
我控制不住自己
wonder what's wrong with me
我不知道我到底怎麼了

repeat chourse

oh~
Don't want to let it lay me down this time
我這次不想被打倒
drown my will to fly
也不想再壓抑我想離開的意念
here in the darkness I know myself
在黑暗中,我知道我自己
can't break free until I let it go
無法掙脫,直到我鬆手
let me go
放了我吧

Darling, I forgive you after all
親愛的,我終究還是原諒了你
anything is better than to be alone
無論何事都比孤單好
and in the end I guess I had to fall
到最後我猜我還是會失敗
always find my place among the ashes
我總是在灰燼中發現我的住所

I can't hold on to me
我控制不住自己
wonder what's wrong with me
我不知道我到底怎麼了

repeat chourse



這首歌的主題Lithium,翻譯叫做鋰,是化學元素中的一個,查遍各官方網站,並沒有對Lithium多做解釋.所以,我以我的想法來翻,我把Lithium當作主唱的男朋友,讓所有的歌詞更合理,如果你對翻譯有任何意見,請留言,讓我們討論一下,看看是誰對?!

arrow
arrow
    全站熱搜

    keepflying 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()